Osvojili ste putovanje na Fejsbuku? Pre nego što spakujete stvari, proverite da li je agencija zaista organizovala nagradnu igru.
I ove godine, kao i prethodnih, na društvenim mrežama pojavile su se lažne nagradne igre, a prevaranti na ovaj način dolaze do ličnih podataka. Iako na prvi pogled deluje bezazleno, prevara ugrožava i građane, ali i agencije čiji je logo zloupotrebljen.
Zaposleni u jednoj beogradskoj turističkoj agenciji ovih dana bili su zatečeni kada su u njihovu poslovnicu došli sugrađani da podignu autobuske karte i besplatno letovanje u jednom grčkom letovalištu. Letovanja su osvojili, kako su naveli, u nagradnoj igri putem Fejsbuka, koju ova agencija nije ni organizovala, niti u ponudi ima pomenutu destinaciju.
Obmanuta lica su ovom prilikom prevarantima prosledila i podatke iz lične karte.
Najlakša meta su uglavnom mlađe osobe koje najviše i koriste društvene mreže, a koji imaju dovoljno godina da putuju sami, kaže za Pink direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Aleksandar Seničić.
- Oni nemaju ni dovoljno iskustva, ni saznanja o tome na koji način treba zaštititi sebe i svoje lične podatke – kaže Seničić.
I prethodnih godina bilo je sličnih slučajeva sa lažnim nagradnim igrama i zloupotrebom imena i logoa firme, ističu iz turističke agencije „Travelland“.
- „Žrtve“ su morale prethodno da kupe nešto određeno, kako bi navodno dobile aranžman, a onda su ljudi dolazili sa nekim vaučerom kod nas, govoreći da su dobili aranžman - kazao je supervizor ove turističke agencije, Goran Kaličanin.
Prevaranti se najčešće kriju iza novonastalih stranica na društvenim mrežama, a najbolji način da se utvrdi da li neka agencija zaista ima aktuelnu nagradnu igru jeste da se informacija proveri na njihovom zvaničnom sajtu, kažu nam iz „Oktopod travel“ agencije.
Budući da nije lako utvrditi identitet osobe koja se nalazi iza lažnog profila, savet je da svi oni koji na društvenim mrežama vide logotip određene turističke agencije sa ponudom za primamljiva besplatna putovanja, ne šalju podatke sa platnih kartica, ali ni lične podatke, dok ne provere verodostojnost ponude.
Pored putnika, ugrožene su i same agencije čije se ime zloupotrebljava, pa je neophodno podneti krivičnu prijavu za ovaj tip zloupotrebe.
Pročitajte još: TRIVAN PODRŽAO ODLUKU O ZABRANI PLASTIČNIH KESA: Dobro je za ekologiju, a uticaće na proizvođače